Wednesday, September 17, 2014

VIDEO HOT MAT SABU KENA BOIKOT DENGAN PEMUDA PAS LAMA ! PASMA BILA NAK BALUN PAS LAMA ?

6 comments:

Anonymous said...

BENTOK MUKA MAT SABU DGN BANI SERUPA!!!

Anonymous said...

Alhamdulillah kelompok anwarinas telah keluar sendiri drpd PAS. Kelompok ni dh byk menyusahkan PAS. Kelompok inilah yg menampakkan seolah-olah PAS macam terlalu desperate utk mengejar kemenangan. Aku lebih suka perjuangan ulama yang dulu walaupun mereka kalah. Yg bakal disoal diakhirat kelak adalah usaha, niat dan tindakan kita, bukannya kenapa kita boleh menang atau kalah. Sebab kalah menang itu keputusan Allah bukannnya sbb group anwarinas yang membawa kemenangan. Group anwarinas dlm PAS ini terlalu tamakkan kemenangan hingga apa shj perkataan yg keluar drpd dap dan pkr mereka akan tunduk all this while. Mereka terlalu taksub bahawa hanya dengan bergabung dgn dua parti sekular ini sahajalah kemenangan PAS boleh dicapai. Mereka lupa bahawa Rasulullah berjuang dgn bilangan yang kecil tanpa perlu bersekongkol dgn kaum kafir untuk berjuang. Namun kemenangan dicapai jua setelah Allah izinkan walaupun seperti didlm perang Badar dimana tentera Islam hanya berjumlah 300 orang berupaya untuk menang. Pertolongan Allah itulah yang kita perlu yakin.
PAS tidak perlu bergabung dengan UMNO kalau tiada keperluan. Namun apabila corak politik berada dalam satu keadaan genting yang mampu menggugat AGAMA dan BANGSA, maka ketika itulah penyatuan itu perlu berlaku. Memang benar terdapat penyelewengan dalam kerajaan sekarang. Kita sedia maklum bahawa itu sememangya adalah mudharat. Tapi mudharat yang bakal dilakukan oleh pr adalah lebih berat dimana mereka bersikap terlalu terbuka dan tunduk dengan kehendak orang2 kufar. Kufar yang dah berani melawan titah sultan.
Akhir sekali aku berpendapat PAS adalah sebuah parti yang MEMPERTAHANKAN Islam, bukan parti yg gilakan kuasa dan kemenangan. Didalam adunan politik di Malaysia ini aku lebih menilai PAS sebagai "PENGIMBANG". Kuasa pengimbang ini akan dapat kita fikir secara waras dan tenang apabila kita berada di bawah bukannya diatas. Ini kerana apabila kita berada diatas, kita bimbang kita lupa. Kerajaan Turki Uthmaniah itu usianya lebih 500 tahun tapi tumbang juga disebabkan sifat "lupa" dek bahana buaian kuasa "duniawi". Kita diakhir zaman ini sedang menunggu pemimpin yang telah Allah janjikan. Jadi janganlah terlalu terburu-buru mengejar kemenangan sehingga sanggup membelakangkan Ulama setelah mula merasa "kuat". Perjuangan kita adalah lebih kepada MEMPERTAHANKAN...wallahualam...

Anonymous said...

Bagi yg musafir (perwakilan yg datang dari tempat yg melebihi 2 marhalah) kebanyakannya mesti sudah solat zohor jama' taqdim asar. Hai USTAZ2 lah katakan. Jadi tak menasabah mereka "keluar beramai-ramai" untuk solat Asar. Jgn nak TEMBERANGLAH Mat Sabun!

Anonymous said...

longkangkan Mat Sabun ni

Anonymous said...

Kalau ramai yg berfikiran spt anda saya rasa pas berada di track yg betul, tapi malang matlamat perjuamgan skrg adalah kuasa.

Anonymous said...

Sbnarnya pas tak perlu pun brsama pkr dan dap, pas dr dl mmng parti yg kuat, parti lain kaut untung je lebih kelebihan pas.
Yg gantung poster pas
Yg pacak tiang bendera utk diorg pas
Yg brsungguh siang mlm pas
Tp puak pkr ngan dapig dpt untung, aku dah letih dok dlm pas ni, tak mcm dulu, semakin parah.
Sahabat2 pikir2kan la ye demi menyelamatkan maruah pas.