Saturday, April 14, 2012

DR RAHMAN KADIR..HERO KEBANGGAAN RAKYAT !

 ini dia wajah dr rahman kadir yang mendedahkan kebiadapan ahli parlimen pakatan sewaktu pertabalan YDPA di istana negara beberapa hari lepas.

di bawah pula kenyataan terbaru dr rahman kadir.

KUALA LUMPUR 13 April - Pegawai perubatan, Dr. Rahman Kadir hari ini mempertahankan pendedahannya bahawa kejadian beberapa pemimpin pembangkang mempersenda dan mengejek raja-raja Melayu memang benar-benar berlaku.

Malah, beliau yang bertugas semasa majlis Istiadat Pertabalan Yang di-Pertuan Agong Ke-XIV, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah di Istana Negara berkata, ada beberapa saksi lain boleh mengesahkan kejadian tersebut berlaku.

Bagaimanapun, beliau enggan mengulas panjang.

"Apa yang berlaku adalah benar dan saya ada beberapa saksi lain yang turut mendengar dengan jelas segala tutur kata beberapa pemimpin pembangkang yang dimaksudkan dan pendedahan ini demi kebenaran.

"Selebihnya saya tidak boleh ulas," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

baca kenyataan lengkap pendedahan awal dr rahman kadir. KLIK SINI.

 di bawah ini pula sokongan kebenaran kata dr rahman kadir oleh ahli parlimen hulu selangor, YB kamalanathan.

66 comments:

Anonymous said...

keling ngan mamak kan satu tongkang apa ada hal semua kaki putar kat umgok orang ambil gambar mesti senyum bahalol

Nok said...

masalahnya kjaan najib lembab..hishamuddin kedi habis lah...apa nak cakap...bapak dua2 ekor bekas PM...anak nak jadi menteri..tapi sorang kena nasi kangkang..sorang lagi kedi....habis lah....cita...

Anonymous said...

barua punya cina dap...

berambus la dari msia ni, ....

kalau di negara komunis china dah lama ko kene gantung sampai mampos..

barua punya cina dap...harrkkktuihh

Anonymous said...

terimakasih doktor. anda telah berkata benar walaupun pahit

Anonymous said...

Bagi saya pembangkang ni dah pasti dalam usaha untuk jadikan negara ini sebuah republik.Lebih baik mereka secara tebuka membuat kenyataan bahawa institusi beraja tidak perlu lagi di negara ini.Usahlah berselindung.Dengan secara terbuka kita lihat samada rakyat pilih yang mana?OK wahai Tian Chua,Nurul Izah dll pemimpin pembangkang..janganlah cakap dibelakang....buat kenyataan akhbar khas bahawa negara ini akan dijadikan sebuah republik sekiranya PR memerintah...Ada berani?

Anonymous said...

Salam tuan. Jika hanya bersaksikan kata2 udah diangkat sebagai hero, apatah lagi yg bertatahkan video....DATO ESKAY! MAHA SUPERHERO! Uhuk uhuk...!

praha2 said...

eden tabek dan sokong kenyataan Dr ni. Tak ado soalan ado kah botul atau tidak. oran macam azmin dan tian chua bolih melakukan perkaro ini. dio memang biadap pun.
kalo dah ketuo biadap anak buah pun samo jo.
apo nak diherankan.

Anonymous said...

Salute buat Dr. Rahman Kadir.

Anonymous said...

aku bangga dgn mu doktor...

sila tuan2... negara memerlukan utk berjuang...

aku siang mlm bersama gap utk melanyak pakatan dap...

kita org melayu penyokong persatuan melayu terkuat di tanahair sendiri...

pikirlah adakah pkr pas itu persatuan melayu yg kuat dlm PR???? BERANIKAH DIA MEMPERTAHANKAN KITA DIWAKTU SUSAH..

KAMI MEMERLUKAN ANDA UTK BERJUANG UTK PARTI KERAMAT INI'

BUKAN AHLI UMNO

cinonymous said...

dah lama tak baca komen2 musangka kat blog GAP ni yeh? mana dia pegi agaknya eh? agaknya dlm senyap2 dia pun ngaku yg pr tu mmg tak guna kot? p/s: GAP, apa kata ruangan komen ni dibuat mcm ruangan komen blog beautifulnara? boleh like, dislike dan boleh reply komen2 org lain. nampak lg meriahkan? ini cadangan saya je..tak nak buat takpe..

Anonymous said...

Apa nak hairan, kepala mereka baaaapoook penipu. PAS macam biasa la...... Jenis munafik. Orang lain tak betul mereka aje yang betul....... . Akhlak burok seburok kapala mereka yang dari dulu kini dan selamanya penipu.

PAS Tolol,
Shah Alam

Anonymous said...

Sejak bila kedua-dua orang keling ni jadi lebih bersemangat Melayu?

Boleh percaya ke? Setahu aku, mamak jangan percaya 100% kerana mereka lebih Melayu daripada orang Melayu sendiri bila berpolitik.

Anonymous said...

AMARAN 'MENGAMBIL BARANG ATAU WANG YAHUDI DIBENARKAN DLM ISLAM KRN NABI PERNAH BERTUKARAN BERURUSAN DGN YAHUDI..'' (yahudi akan jd kwn baik Pas Pis Pus)

........ ..........

Sekat dana politik asing Oleh Norfatimah Ahmad tim@bharian.com.my 2012/04/14 SPRM kaji mekanisme elak campur tangan luar KUALA LUMPUR: Kemasukan dana asing bagi membiayai parti politik akan disekat bagi menyelamatkan negara daripada cubaan pihak luar yang mahu mengambil kesempatan mempengaruhi dan mencampuri urusan pentadbiran negara. Berikutan itu, kerajaan kini dalam proses merangka mekanisme khusus bagi memastikan matlamat mewujudkan negara maju yang bebas daripada politik wang hasil sumber luaran, termasuk memberikan kuasa kepada Bank Negara Malaysia (BNM) mengesan kegiatan itu.

Tukang Komen said...

Mereka bangga memperlekehkan institusi kesultanan melayu. Banyak lagi negara didunia ini yg sama sistem beraja seperti kita tapi rakyat mereka lebih2 lagi pemimpin mereka tetap menghormati raja2 mereka. Sudah jelas gulungan ini memang berniat untuk menghapuskan raja2 dinegera ini sekiranya mereka memerintah.

Raja2 melayu adalah kekuatan bangsa melayu. Oleh kerana pembangkang melayu buta hati perut kerana gila kuasa mereka sanggup bersama pemimpin cina rasis yg dari dulu lagi benci dengan apa juga yg MELAYU. Sikap demikian wajar ditentang dan dihapuskan agar Payung Negara kita berada ditahkta pemerintahan. Kita perangi mereka sedaya upaya. Jangan bagi muka pada mereka lagi.

Mereka kumpulan bangsat yang sesat lagi pengkhianat. DAULAT TUANKU.

Anonymous said...

saya ingin mengesahkan bahawa itu semua adalah omongan belaka,,hee,,hee,,hee,,

Anonymous said...

muka tian cua dgn assmin ni mmg jenis muka mintak tapak kasut. perangai mengalahkan mat rempit. kalau tanding kawasan aku mmg sah muka lekat tapak kasut..

Anonymous said...

Mari rakyat hukum mereka dalam PR13 nanti . Memang kurang asam. DAULAT TUANKU !!!

Anonymous said...

gambar yg pakatan taknak lihat


http://4.bp.blogspot.com/-nn19WkH0rVg/T4ltnYLwBnI/AAAAAAAAIwY/osZ7wR9T3SQ/s1600/IMG_9001.JPG




Tiap hari ku merayau hujan panas tak ku hirau Jumpa teman tepi jalan meronda berbatu-batu Berbekalkan jaket biru yang disangkutkan di bahu Walau tiada wang di saku hati tetap tenang selalu Hey.. lagu jaket biru Hey.. lagu generasiku Jangan diganggu Na na na kita nyanyi bersama Hey hey hey ikut rentak irama Na na na lupakan kisah pilu Hey hey hey nyanyi lagu jaket biru Lagu jaket biru Kalau hidup berkata na Aku pun ikut na na na Kalau hidup berkata hey Aku ikut kata hey hey hey Hey.. lagu jaket biru Hey.. lagu generasiku Jangan diganggu Na na na kita nyanyi bersama Hey hey hey ikut rentak irama Na na na lupakan kisah pilu Hey hey hey nyanyi lagu jaket biru Lagu jaket biru Na na na kita nyanyi bersama Hey hey hey ikut rentak irama

Anonymous said...

geng pkr/dap ni memang celaka kurang ajar. baru ada kuasa sikit dah tak kenal raja/sultan. mereka ni patut dihukum. kalau dah berkuasa penuh rasanya sultan/raja/agong akan dilenyapkan perlahan-lahan juga melayu pun secara tak langsung akan terhapus juga. melayu yang mengundi pas/pkr/dap adalah bodoh tak dak otak bilangan majoriti tapi kuasa macam minoriti je.

Anonymous said...

Bravo Dr!!!
kalau x silap saya...dr nie memang ada dua lagi artikel ttg politik...
boleh search dan try baca

Anonymous said...

Sila buat laporan polis dan dakwa dimahkamah "menghina raja2" ...

harap rahman kadir tak bawa budaya mamak hipokrit oppurtunis yang pelbagai wajah yang mencari keuntungan peribadi ... dulu golongan mamak ni giat dalam mic, kemudian umno ......

Anonymous said...

tahniah Dr. Rahman Kadir kerana pendedahan anda ini, rakyat dah semakin meluat dgn Puak2 PR

Anonymous said...

Wahai Adam Adli dan pengikut nya..GUNA LAH HAK BERFIKIR SEBELUM GUNA HAK BERSUARA !!

Anonymous said...

Penipuan Penipu Rakyat makin menjadi-jadi, habis semua dihasutnya untuk menanam kebencian terhadap kerajaan. Lihat ini:

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/9575--seluruh-perlu-bangkit-bantah-lynas-bukan-kuantan-sahaja

Dalam isu Lynas, tidak ada masalah yang begitu besar yang akan dihadapi oleh penduduk di Kuantan terutama sekitar Gebeng dan Balok serta Semambu dan kawasan sekitarnya, yang menjadi masalah besar sekarang ini adalah penipu dan pembohong dari Penipu Rakyat yang tidak habis-habis memutar belitkan fakta sebenar berkenaan Lynas kerana Pakatan Rakyat sudah kering isu untuk dimanipulasikan bagi memburukkan imej kerajaan.

Malahan fakta Lynas yang sebenarnya adalah untuk pembangunan negeri Pahang khasnya dan negara Malaysia umumnya demi kepentingan rakyat. Pelaburan Lynas adalah besar, bukan setakat Lynas saja, operasi Lynas juga mewujudkan peluang niaga dan peluang kerja hiliran dan huluan berkaitan operasi Lynas seperti pengangkutan, pengiklanan, komponen elektronik, perkapalan, malahan peniaga nasi lemak dan kuih muih pun mendapat manfaat bila banyak industri, banyak peluang kerja, bila banyak peluang kerja, banyak pekerja, banyak pekerja ramai orang akan berbelanja, bukan setakat peniaga makan, peniaga lain pun sama juga boleh dapat untung. Penipu Rakyat memang bangang, tak reti ekonomi, sibuk berpolitik siang dan malam menghasut orang secara keji, dasar tak sedar diri dan tak mengenal dosa seperti Penipu Rakyat ini tidak akan mempedulikan apa saja fakta yang benar, mereka hanya mempedulikan kepentingan diri walaupun dengan menipu, merosakkan pemikiran orang ramai, menjahanamkan ekonomi negara, melingkupkan peluang kerja dan peluang ekonomi masyarakat setempat pun sanggup dilakukan oleh Penipu Rakyat kerana ketaksuban dan nafsu serakah mereka yang inginkan kuasa walaupun mereka tak layak nak jadi pemimpin pun kerana perangai sudahlah buruk, bangang pula. Bukan setakat puak sekular dalam Pakatan Rakyat, geng tok guru dan geng ulama dalam Pakatan Rakyat terutama PAS pun buruk perangai, tak habis-habis rosakkan negara sendiri demi kepentingan politik, tak sedar ke yang hidup di dunia ini bukannya sampai bila-bila, nanti di Mahsyar kelak, apa yang tok guru dan ulamak ni nak jawab bila orang ramai yang tertipu dengan perwakatak 'alim' yang sekadar alim kucing itu menuntut dari mereka di akhirat kelak akibat terpedaya dengan hasutan dan penipuan mereka di dunia ini. Saya bukanlah ulama, bukanlah ustaz, tak reti bahasa arab, sikit-sikit bolehlah, tapi saya sebagai manusia perlu sentiasa ingat meningatkan tentang fitnah di akhir zaman yang akan merosakkan umat Islam, kita risau berkenaan fitnah Dajjal Laknatullah, tapi sebelum Dajjal Laknatullah datang ke dunia ini, dah ada agen-agen perosak yang berperangai buruk menghancurkan perpaduan, menganjurkan persengketaan, merosakkan pemikiran masyarakat sampai sanggup berjanji syurga neraka, itu dah jadi macam Dajjal yang suka berjanji syurga neraka, kononnya undi parti sekian-sekian dapat masuk syurga kalau tak undi parti mereka, kononnya akan jadi puak mungkar menentang Islam dan sebagainya yang direka-reka, macam Dajjal jugalah, ikut dia dapat syurga, tak ikut disengsarakannya, dan macam-macam lagi perbuatan keji yang tidak sepatutnya dilakukan oleh pihak yang mengaku diri mereka sebagai pemimpin, terutama sekali geng tok guru dan geng ulama.

Mungkin puak Penipu Rakyat akan panas hati dengan tulisan saya ini, tapi sebagaimana yang disebutkan oleh saya sebelum ini, apa yang saya tulis adalah atas rasa tanggungjawab sebagai manusia mukmin yang perlu sentiasa ingat mengingatkan tentang bahaya penipuan dan perpecahan yang dibawakan oleh golongan yang bertopengkan agama dan hak asasi manusia sedangkan mereka itu golongan mungkar yang tamak haloba yang tidak peduli apa natijah buruk yang akan ditanggung oleh negara dan masyarakat semata-mata memuaskan nafsu serakah mereka untuk populariti politik sahaja.

Anonymous said...

Lihatlah isu ini pula:

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/9570--mereka-hanya-boleh-robohkan-bangunan-ini

PAS menuduh kerajaan Melaka zalim robohkan bangunan PASTI (Tadika PAS), tapi PAS tidak nyatakan pula pasal apa bangunan PASTI itu dirobohkan, satu lagi helah PAS untuk memburukkan kerajaan secara keji.

Ingin saya sorot kembali isu Madrasah Salihiah yang hendak dirobokan oleh PAS di Kedah, walaupun penduduk merayu agar bangunan itu tidak dirobohkan kerana bangunan itu adalah surau yang dibina atas tanah wakaf untuk kegunaan orang ramai, PAS tidak peduli, PAS tetap dengan pendirian hendak merobohkan madrasah itu untuk mendirikan shopping complex, waktu itu Harakah memuji-muji tindakan PAS Kedah yang kononnya berjuang untuk pembangunan ekonomi seolah-olah tidak ada tanah lain di negeri Kedah untuk didirikan shopping complex. Di Pulau Pinang dan Selangor, balairaya yang digunakan oleh pelajar tadika KEMAS dikunci dan pelajarnya dihalang menggunakan balairaya itu untuk tujuan pelajaran, tidak pula Harakah melaporkan keganasan dan kezaliman ala-zionist Penipu Rakyat ini.

Malahan beza antara tadika KEMAS dengan tadika PASTI adalah tadika KEMAS tidak mengajar politik kebencian terhadap kerajaan atau mana-mana pemimpin, kerana saya juga dulu belajar di tadika KEMAS semasa kecil, tidak pernah diajar kepada saya membenci mana-mana pemimpin PAS atau DAP ketika itu. Tapi di PASTI, diajarnya kanak-kanak kecil membenci pimpinan negara, malahan pada tahun 1990an, ada laporan di negeri Kedah bahawa kanak-kanak PASTI telah diberikan poster gambar Perdana Menteri ketika itu, iaitu Datuk Seri (sekarang Tun) Dr. Mahathir supaya dipijak-pijak oleh pelajar tadika PASTI. Lihatlah beza PASTI dengan Tadika KEMAS, banyak bezanya.

Pihak Harakah patut menerangkan pasal apa tadika PASTI itu dirobohkan, perlu ada sebabnya. Takkan sesuka hati saja hendak dirobohkan sebagaimana kerajaan Penipu Rakyat di Selangor yang tidak berhati perut merampas tanah Yayasan Basmi Kemiskinan kerana tidak dapat membayar cukai, walhal atas bantuan Yayasan Melaka yang menolong Yayasan Basmi Kemiskinan untuk membayarkan tunggakan cukai itu pun kerajaan Penipu Rakyat masih dengan perangai Zionist tetap merampas tanah milik Yayasan Basmi Kemiskinan di Serendah hinggakan projek kampus UiTM di atas tapak itu terpaksa dipindahkan kalau tak silap saya di Melaka.

Kepada Harakah, sila berikan sebab mengapa tadika PASTI itu dirobohkan, jangan sesuka hati saja menuduh itu dan ini kerana Penipu Rakyat lagi jahat, macam Zionist Israel menindas pelajar tadika, pelajar nak berlatih bola, malahan aset orang miskin iaitu tanah milik Yayasan Basmi Kemiskinan pun sanggup dirampas oleh Penipu Rakyat, apa cerita? Jawab jangan tak jawab.

Anonymous said...

Penipuan terbaru Penipu Rakyat, lihat ini:

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/9573-manifesto-penghapusan-ptptn

Penipu Rakyat melalui Harakah menyebarkan maklumat palsu kononnya mereka hendak menghapuskan PTPTN dan melupuskan hutang PTPTN, sungguh memalukan parti yang kononnya perjuangan Islam sanggup berbohong berkenaan perkara ini. Malahan dalam berita Harakah itu, tak pula dipaparkan menifesto nak hapuskan PTPTN pula, sekadar tunjuk logo PTPTN dan tunjuk gambar demontrasi liar perangai biasa puak Penipu Rakyat itu. Patutnya Harakah paparkan apa yang terkandung dalam Buku Jingga, kitab amalan Penipu Rakyat untuk mengkelentong rakyat sebagaimana kelentong mereka semasa PRU 12 dahulu. Dalam Buku Jingga, kitab kelentong Penipu Rakyat tidak dinyatakan pun yang PTPTN akan dihapuskan, malahan apa yang berkaitan PTPTN dalam Buku Jingga adalah amalan semasa kerajaan Barisan Nasional yang mengutamakan kebajikan pelajar dan rakyat dalam mendapat pendidikan yang berkualiti.

Buku Jingga adalah kitab penipu kitar semula Penipu Rakyat untuk mengkelentong rakyat sebagaimana Menifesto PRU 12 yang menjadi kitab penipu Penipu Rakyat hinggakan kononnya dalam tempoh 100 hari lepas menang nak buat itu dan ini, tapi kemudiannya bukan setakat 100 hari, sekarang dah lebih 1000 hari pun tak ada apa yang yang dibuat oleh Penipu Rakyat untuk kebajikan rakyat, malahan banyak penindasan dilakukan kepada rakyat bila sewa rumah murah kerajaan negeri Selangor dinaikkan kadar sewanya 100%, kemudian kanak-kanak tadika KEMAS dihalang untuk menggunakan balairaya sebagai kelas, pusat kegiatan penduduk di Damansara dirobohkan, madrasah hendak dirobohkkan untuk dibuat shopping complex, pelajar yang sedang berlatih bola di padang awam dihalau oleh pimpinan Pakatan Rakyat kerana Penipu Rakyat nak buat aktiviti demontrasi liar di padang itu, macam-macam lagi kalau nak disenaraikan, berjela-jela kezaliman dan keganasan ala-Israel Zionist yang diamalkan oleh Penipu Rakyat untuk menindas orang ramai. Di Terengganu semasa PAS memerintah Terengganu, kebun-kebun sawit penduduk dimusnahkan, balairaya dikunci dan dilarang penggunannya kecuali puak PAS dan sekutunya saja boleh guna, sebab itulah masa tsunami politik PRU 12 dahulu, Terengganu masih kekal bersama Barisan Nasional kerana rakyat Malaysia di Terengganu telah serik 'bertuankan' pengganas seperti PAS dan sekutunya yang menindas orang yang tidak separti dengan mereka. PAS ibarat penjajah di Terengganu kerana menindas orang ramai, banyak orang kampung diainaya oleh unit Syura, nama sedap, Syura, tapi perangai macam bajingan, menindas orang kampung, sebab itulah ramai rakyat Malaysia di Terengganu tidak mengundi Penipu Rakyat masa 2008 semasa PRU 12 dahulu. Sekarang di negeri-negeri tadbiran Penipu Rakyat keganasan ala-Israel Zionist diamalkan lagi dengan berbagai penindasan terhadap penduduk yang tidak separti dengan Penipu Rakyat, bukan sekadar orang dewasa, malahan kanak-kanak pun jadi mangsa seperti yang saya tuliskan di atas.

Bersambung ..............

Anonymous said...

Sambungan ...........

Penipu Rakyat mengingatkan saya kepada parti Bolshevik di Russia pada awal kurun ke 20 di mana Bolshevik menuduh Tsar Russia iaitu Maharaja Russia sebagai kejam dan zalim, tetapi selepas Bolshevik berjaya merampas kuasa dari Tsar Russia, Bolshevik lagi zalim dan kejam, menindas puak yang tidak sealiran dengan mereka dengan berbagai kekejaman hinggakan kehidupan beragama diharamkan, orang Islam jadi mangsa yang sangat teruk semasa komunis menguasai Russia yang dipanggil Soviet Union ketika itu. Penampilan Penipu Rakyat sama seperti parti Bolshevik, sebelum menang merekalah pejuang kebebasan, pejuang keadilan, lepas menang siapa yang melawan mereka akan ditindas dan diainaya dengan kejam sebagaimana Dr. Hassan Ali dan beberapa pimpinan PKR peringkat tinggi dan menengah yang ditindas dengan zalimnya kerana menentang penyelewengan Penipu Rakyat yang makin hari makin teruk merosakkan negara ini.

Begitu juga kalau kita sorot sejarah, puak penindas selalunya bertopengkan hak asasi dan keadilan pada mulanya, seperti Kelab Jacobin yang menjadi tulang belakang Revolusi Perancis, selepas puak Jacobin dan sekutunya menguasai Perancis, berbagai kezaliman dilakukan, ramai orang dibunuh dengan gilotin iaitu alat pemenggal kepala. Sedangkan sebelum itu mereka mencanangkan merekalah pejuang keadilan dan sebagainya.

Oleh itu kita perlu berhati-hati jangan terpedaya dengan topeng penipuan oleh puak tamak yang tidak berhati perut yang berpura-pura termasuklah Penipu Rakyat perosak masyarakat itu.

Langsi said...

Kalo hearsay mcm ni pun dipercayai bagai nak RAK, maka memang layak la si BeNgap dan BaNgang yg percaya kita panggil BAHLOL dan DUNGU juga!

Ape kata kalo ada HAMBA ALLAH pulak saje2 kata dia dengo puak UMNgOk Be-eNd buat perkara yang sama dlm majlis pertabalan... ade nkorang nak jaja sana-sini?

Puak2 BLOGer UMNgOk Be-eNd ni... memang TOLOL- TOLOL belaka, dah takde modal nak publish thread... sampah mcm ni dibuat berite!

Sian...sian... dah hujung nyawa, nak mintak talian hayat la tu!

La...ni ropenye Dr Rahman Kadiaq! Anak PandiKutty juga ke... Dok kerliu Hidup Melayu tapi kulit kutty.....anak sedara Shaikh Husin KP Penang ka???

Sabit pun kata lagu tu... ptuiiih! malas nak layan si Kutty ni. Nak jadi winnable candidate ke KUTTY oiiiii!!!!!

Dot said...

GAP,

ambo tak heran dgn kelakuan biadap assmin & da geng...

kalau dgn mak dia sendiri dia buleh herdik, sumpah seranah sesedap mulut dia, menderhaka hingga tak pulang tengok muka mak dia, dgn Sultan2 & Raja2 apala sangat?

tambahan pulak dia cukup YAKIN akan jadi 'bakal MB' selangor yg baru selain nak jadi 'bakal TPM dibelakang 'bakal PM' nwar bapak klentong, tentunya prasaan bongkak dia meluap2 sekarang!

marilah sama2 kita mohon agar Allah SWT menjauhkan org2 sebegini mendapat kuasa memerintah negara. krn sikap biadap mrk tidak melayakkan mrk memimpin manusia lain, Na'uzubillah...

Anonymous said...

Kalau dulu Mahasiswa Harapan Bangsa, sekarang Penipu Rakyat merosakkan pemikiran mahasiswa menjadi Mahasiswa Alat Pelingkup Keamanan, walaupun tak ramai, mahasiswa pelingkup keamanan ini telah mencemarkan maruah mahasiswa secara keseluruhannya. Mereka tidak sedar diri bahawa kehidupan mereka sekarang ini pun bergantung kepada ibu bapa, berharap kepada bantuan kerajaan, terutama mahasiswa IPTA. Lihat saja Adam Adli salah seorang kuncu tegar Penipu Rakyat, sanggup menghasut mahasiswa lain supaya berkelakuan sepertinya. Pada pandangan saya, Adam Adli tak risau masa depannya kerana Anwar dan pimpinan Penipu Rakyat akan menolong dia selepas ini walaupun rekodnya telah buruk yang sangat sukar untuk dapat kerja, kerana payahlah majikan yang nak berikan pekerjaan kepada perosak seperti beliau, malahan kalau dia di UPSI hendak menjadi guru pun sukar kerana guru besar atau pengetua pun tak sanggup untuk ambil orang sebegitu untuk jadi guru di sekolah seliaan mereka kerana tidak mahu pelajar-pelajar diajar menjadi pemberontak dan berdemontrasi setiap hari di sekolah hingga guru besar dan pengetua pun boleh diserang sakit jantung akibat tekanan oleh pelajar yang didalangi oleh Adam Adli ini.

Kepada mahawiswa yang terpedaya dengan Adam Adli, apakah anda tidak terfikir yang rekod anda telah buruk, malahan kalau anda nak bekerja nanti, anda perlu tapisan keselamatan oleh majikan anda, kalau anda telah ada rekod jenayah atau ditahan pihak berkuasa akibat perlakuan yang melanggar undang-undang, apa ingat mudah ke kamu semua nak dapat kerja? Adam Adli lainlah, dia adalah antara anak emas Anwar, dia akan dibantu oleh Anwar, tapi kamu semua yang jadi balaci Adam Adli dapat apa? Sekadar jadi mangsa yang telah rosak masa depan akibat terpedaya kerana 'darah muda' yang mana kamu tidak berfikir dengan waras semasa nak buat sesuatu. Lainlah kalau kamu semua berupaya berniaga sendiri, atau ibu bapa kamu mempunyai harta yang tak habis di makan berketurunan lamanya, itu lantaklah, tapi kalau ibu bapa kamu penoreh getah, buruh, pekerja kilang, tukang cuci, kerja bergaji rendah yang lain, apa akan jadi dengan diri kamu kelak kalau kamu mempunyai rekod buruk dalam hidup? kamu semua akan mendapat susah akibat salah percaturan ini. Bukan itu saja, adik beradik kamu yang lain juga akan mendapat susah kerana nak bekerja kalau majikan tahu yang ada saudara mereka yang ada rekod jenayah, sukar untuk dapat kerja, kamu bukan saja merosakkan masa depan kamu, tapi kamu juga merosakkan masa depan saudara mara kamu kerana terpedaya dengan hasutan oleh Adam Adli yang mungkin telah dijanjikan oleh Anwar imbuhan tertentu, kamu semua dapat apa? Dapat susah saja, malahan adik beradik kamu pun dapat susah bila nak minta kerja kelak.

Saya menulis atas pengalaman saya sebagai pekerja, saya bekerja dengan kerajaan, malahan saya juga bergaul dengan pekerja dari pihak swasta, elemen tapisan keselamatan adalah penting untuk majikan memilih pekerja, majikan tidak akan pilih pekerja yang akan memberikan masalah kepada dirinya.

Malahan pengalaman saya bekerja dengan kerajaan, dasar-dasar dan usaha yang dibuat oleh kerajaan adalah untuk kepentingan negara dan rakyat, bukannya untuk menyusahkan dan merosakkan negara dan rakyat. Kalau ditimbulkan isu rasuah, isu ketirisan, isu salah guna kuasa, itu penyelewengan, itu bukan dasar kerajaan, itu adalah salah penjawat awam yang tak sedar diri yang tamak haloba hingga sanggup membuatkan perkara keji untuk kepuasan nafsu serakah mereka, tapi kerajaan pula yang disalahkan, tidak pula menteri datang ke pejabat atau mengarahkan pihak JPA membuat pekeliling untuk menyuruh perlakuan rasuah dan salah laku di atas, apa yang banyaknya kerajaan dari masa ke semasa sentiasa tegas dengan isu rasuah di mana pelakuknya akan dihukum dengan tegas bila didapati bersalah. Fikir-fikirkanlah.

usin said...

mangkok2 yg bengong tu ingat, semasa dorang berseronok mempersenda sultan2 tiada saksi yg nampak. akhirnya dengan kehendak Allah, mereka kantoi dalam masa yg singkat. kalau nk lg bukti yg lebih adil, cuba dapatkan maklumat dpd dr tan seng giaw, mp dap yg lebih memahami adap sebagai mp berbanding nurul izzah, azmin, tian chua. nk tengok apa spin dorang untuk mengelak kebobrokan moral dorang dpd diketahui rakyat jelata.

Anonymous said...

Pembangkang boleh buat apa saja. Kjaan xkan ambil tindakan. Yay!

Anonymous said...

Silap langkah.. Malaysia akan jadi mcm Bosnia kalau PR menang.. habis Melayu yg beragama Islam akan kena cantas... sekarang Melayu2 pencacai PR tgh seronok menyokong DAP, PAS, PKR utk menjatuhkan kerajaan sediaada.... mmg Melayu pencacai nie teringin sangat nak merasa hidup merempat...

Anonymous said...

Walaupun dia mamak, aku lebih percaya cakap dia daripada MP mangkuk hayun yang ada track record kotor macam Assmin & Tiang Chuak. Maki hamun, mencarut & cacian dah jadi makanan ruji puak pembangkang di Malaysia. Kalau tak betul, apa tunggu lagi, failkan saman malu. Ooo lupa, Punaisihat Ekonomi Selangor pun darah mamak juga kan?

Anonymous said...

Langsi,

Saya lebih percayakan cakap doktor ni berbanding cakap Anwar. Setidak2nya doktor ini tidak menjanjikan bulan dan bintang.

akuantiPAKATAN.

Anonymous said...

Langsi said...

Kalo hearsay mcm ni pun dipercayai bagai nak RAK, maka memang layak la si BeNgap dan BaNgang yg percaya kita panggil BAHLOL dan DUNGU juga!

Ape kata kalo ada HAMBA ALLAH pulak saje2 kata dia dengo puak UMNgOk Be-eNd buat perkara yang sama dlm majlis pertabalan... ade nkorang nak jaja sana-sini?

Puak2 BLOGer UMNgOk Be-eNd ni... memang TOLOL- TOLOL belaka, dah takde modal nak publish thread... sampah mcm ni dibuat berite!

Sian...sian... dah hujung nyawa, nak mintak talian hayat la tu!

La...ni ropenye Dr Rahman Kadiaq! Anak PandiKutty juga ke... Dok kerliu Hidup Melayu tapi kulit kutty.....anak sedara Shaikh Husin KP Penang ka???

Sabit pun kata lagu tu... ptuiiih! malas nak layan si Kutty ni. Nak jadi winnable candidate ke KUTTY oiiiii!!!!!
April 15, 2012 4:58 PM

------------------------------------ Paling kurang ada saksi yang lihat dan dengar kelakuan biadap Penipu Rakyat ni, Langsi, hang ingat tak lagi masa Tun Dr. Mahathir jadi Perdana Menteri dulu, bila PAS jaja kononnya Tun Dr. Mahathir menonton video lucah bersama cucunya, lagi teruk tu, tak dapat dibuktikan pun, sedangkan dalam isu ini ada ramai lagi saksi yang saksika gelagat bangang Penipu Rakyat tu.

Langsi macam mana dengan isu kononnya Rosma memanjat bukit yang dipenuhi belukar tebal pada waktu tengah malam untuk menyaksikan pembunuhan Altantuya? Ada bukti ke? Itu semua sekadar bisikan syaitan untuk menjadikan pimpinan PAS makin teruk, itu pun tok guru dan ulamak PAS keliling Malaysia jaja penipuan berkenaan, apa cerita.

Langsi, patutlah hang ni bangang sangat, kerana hang ni dah otak berkarat dengan penipuan Penipu Rakyat tu, termasuk tok guru dan ulamak politik pun kaki kelentong.

Puak blogger bengong Penipu Rakyat dah tak ada modal nak lawan balik apa yang dibongkar oleh Dr. Abdul Rahman, malahan cybertrooper balaci Penipu Rakyat macam hang pun dah tak tau nak buat apa dah, sikit-sikit salah UMNO, sikit sikit salah Barisan Nasional, tapi yang berlambak, bersepah-sepah salah PAS, PKR, DAP yang macam celaka tu apa dah jadi, mata hang buta ke? Hang dah tak ada pemikiran ke sampai disuapkan penipuan pun hang boleh percaya, sekarang ni kerap benar puak PAS buat ceramah menghentam Dr. Hasan Ali dan UMNO, tapi sekadar nak pembohong orang kampung sajalah, orang kampung pun dah celik IT, dah tahu kebenaran kerana Penipu Rakyat mana tau buat apa, sekadar jadi perosak saja adalah.

Anonymous said...

TOLAK DAP, PKR DAN PAS...Tolakkk masuk gaung...hampehh dia org ni

Anonymous said...

Langsi said...

Kalo hearsay mcm ni pun dipercayai bagai nak RAK, maka memang layak la si BeNgap dan BaNgang yg percaya kita panggil BAHLOL dan DUNGU juga!

Ape kata kalo ada HAMBA ALLAH pulak saje2 kata dia dengo puak UMNgOk Be-eNd buat perkara yang sama dlm majlis pertabalan... ade nkorang nak jaja sana-sini?

Puak2 BLOGer UMNgOk Be-eNd ni... memang TOLOL- TOLOL belaka, dah takde modal nak publish thread... sampah mcm ni dibuat berite!

Sian...sian... dah hujung nyawa, nak mintak talian hayat la tu!

La...ni ropenye Dr Rahman Kadiaq! Anak PandiKutty juga ke... Dok kerliu Hidup Melayu tapi kulit kutty.....anak sedara Shaikh Husin KP Penang ka???

Sabit pun kata lagu tu... ptuiiih! malas nak layan si Kutty ni. Nak jadi winnable candidate ke KUTTY oiiiii!!!!!

April 15, 2012 4:58 PM

-----------------------------------

Langsi kalau hang hina Dr. Abdul Rahman sebagai Kutty, hang pula KOTE KUTTY. Dasar anjing belaan Penipu Rakyat macam Langsi Si Kote Kutty akan meroyan tak tentu arah kalau tak ada bukti nak sanggah hujah penyokong kerajaan.

Anonymous said...

Langsi said...

Kalo hearsay mcm ni pun dipercayai bagai nak RAK, maka memang layak la si BeNgap dan BaNgang yg percaya kita panggil BAHLOL dan DUNGU juga!

Ape kata kalo ada HAMBA ALLAH pulak saje2 kata dia dengo puak UMNgOk Be-eNd buat perkara yang sama dlm majlis pertabalan... ade nkorang nak jaja sana-sini?

Puak2 BLOGer UMNgOk Be-eNd ni... memang TOLOL- TOLOL belaka, dah takde modal nak publish thread... sampah mcm ni dibuat berite!

Sian...sian... dah hujung nyawa, nak mintak talian hayat la tu!

La...ni ropenye Dr Rahman Kadiaq! Anak PandiKutty juga ke... Dok kerliu Hidup Melayu tapi kulit kutty.....anak sedara Shaikh Husin KP Penang ka???

Sabit pun kata lagu tu... ptuiiih! malas nak layan si Kutty ni. Nak jadi winnable candidate ke KUTTY oiiiii!!!!!

April 15, 2012 4:58 PM

-----------------------------------

Langsi hang kata pendedahan oleh Dr. Abdul Rahman sebagai sampah, tapi hang tu yang bodoh mengalahkan kerbau, kalau hang tengok balik kenyataan Dr. Abdul Rahman, beliau ada banyak saksi lain yang lihat kejadian biadap berkenaan, hang tau apa, hang tau jadi barua suruhan Penipu Rakyat saja, itulah maruah hang, sekadar barua Penipu Rakyat.

Pasal berita sampah yang hang tuduh tu, hang tengok dalam Harakah yang haramjadah, Roket Raba Tetek, Suara Penindas dan lain-lain akhbar pro Penipu Rakyat, bukan setakat berita sampah sarap dalam akhbar mereka, tapi sampai berita tahap najis mutawasittah, hinggakan berita tahap najis mughallazah pun ada, itu hang tak nak komen ke? Tuduhan terhadap Perdana Menteri kononnya terlibat dalam pembunuhan Altantuya, tuduhan kononnya Rosmah memanjat bukit yang tinggi dan curam serta dipenuhi belukar tebal untuk saksikan pembunuhan Altantuya, tuduhan kononnya Dr. Rais Yatim sebagai perogol, tuduhan terhadap Lynas, tuduhan terhadap Felda, tuduhan yang itu dan ini terhadap kerajaan apa pula komen hang, hang ada bukti ke nak tuduh kerajaan dan semua pimpinan dan keluarga pimpinan kerajaan seperti yang dituduh oleh Harakah yang haramjadah tu?

Inilah anak didik tok guru dan ulamak kaki kelentong dan perosak masyrakat, makin lama makin teruk, inilah pelapis harapan ulama dan tok guru kaki keletong dalam PAS untuk meneruskan angan-angan kedengkian mereka terhadap UMNO dan Barisan Nasional, ingatlah walaupun tok guru ke, ustaz ke, kalau perbuatan tak elok, tak diredhai perkara yang sedemikian, insaflah selagi hayat masih dikandung badan, nanti di akhirat bersepah orang datang tuntut itu dan ini, muflis di akhirat, tok guru pun kena humban ke neraka kerana menjadi perosak masyarakat di dunia ini. Sedarlah diri sementara pintu taubat masih terbuka.

Anonymous said...

Anonymous said...

Sejak bila kedua-dua orang keling ni jadi lebih bersemangat Melayu?

Boleh percaya ke? Setahu aku, mamak jangan percaya 100% kerana mereka lebih Melayu daripada orang Melayu sendiri bila berpolitik.

April 14, 2012 11:51 PM

-----------------------------------

Hang jangan nak hina mamak pula, ni dah masuk bab perkauman, pasal tuduhan mamak yang tak boleh dipercayai, aku nak tanya hang baliklah, dulu PAS termasuk Nik Aziz, Hadi Awang dan ulamak dan tok guru dalam PAS kata haram kerjasama politik dengan bukan Islam, kerjasama UMNO dengan MIC dan MCA dituduh haram dan berdosa walaupun kerjasama itu untuk perpaduan dan keharmonian negara, PAS tetap tuduh haram dan berdosa sampai kafir mengkafir hingga masyrakat berpecah belah, suami isteri bercerai berai kerana berbeza fahaman politik, kenduri kendara dipulaukan, jenazah dibiarkan begitu saja hingga orang separti dengannya datang tolong uruskan, ini berpunca dari pendirian PAS yang diapi-apikan oleh tok guru perosak masyarakat dalam PAS ketika itu dan dia ada lagi masa sekarang ni.

Sekarang PAS boleh pula kerjasama dengan DAP yang bukan Islam serta kerjasama dengan bukan Islam dalam PKR, malahan Nik Aziz dah membolehkan PAS kerjasama dengan Yahudi, apa dah jadi, apahal pusing 1 juta darjah PAS sekarang ni? Dulu kerajaan nak robohkan masjid atau surau untuk dibina lebih besar, berguling ke sana ke mari puak PAS menuduh kerajaan zalim dan menentang Islam, tapi sekarang PAS sanggup robohkan madrasah yang juga surau yang dibina di atas tanah yang diwakafkan untuk bina madrasah dan surau untuk dibina shopping complex, apa cerita ni, tanah itu diwakafkan untuk kegunaan agama, tapi dah jadi shoppign complex yang disewakan kepada entah siapalah nantinya yang bawa masuk tokong, dewa dewi, arak, daging babi bila orang bukan Islam sewa atau beli lot kedai dalam shopping complek berkenaan, dari tapak surau dah jadi shopping complex, siap ada tokong, dewa dewi dan daging babi dan arak lagi, masa tu nak halang apa kebendanya lagi, dah disewakan atau dijual kepada bukan Islam, lantak dialah nak buat apa pun, pasal tokong dan dewa dewi, dia pun nak beramal ibadat cara dia juga, takkan nak halang, ini semua salah PAS yang sanggup merobohkan madrasah yang juga surau hingga tokong, dewa dewi serta daging babi, anjing dan arak pun boleh diberada di kawasan tanah wakaf yang sepatutnya berdiri atasnya madarasah yang juga sebuah surau, tapi PAS untuk puaskan nafsu serakah dia, apa saja boleh buat, kerana halal haram dia boleh beri tafsiran sesuka hati, untuk politiklah katakan, agama pun sanggup diperkotak katikkan untuk kepentingan peribadi. Kepada puak PAS tegar, kalau tak puas hati, sila deme-deme sekelian berikan sebab untuk mematahkan hujah saja ini, hujah macam orang berfikiranlah, kalau hujah macam anjing kebulur tak makan, lebih baik tak payah kerana akan merendahkan moral anda saja walaupun anda beserban dan berjubah ke hulu ke hilir, tapi kalau menjadi perosak, jubah dan serban yang korang pakai tu setaraf bikini sajalah.

Anonymous said...

saya ingin mengesahkan bahawa itu semua adalah omongan belaka,,hee,,hee,,hee,,

------------------------------------

Saya juga ingin mengesahkan bahawa pimpinan Penipu Rakyat memang manusia tepi jalan sajalah, pemikiran lebih teruk dari Mat Rempit, malahan pecacai Penipu Rakyat juga pemikiran macam keldai yang tak dapat menerima kebenaran kerana ketaksuban bertaraf asobiyah kepada Penipu Rakyat yang makin hari makin menjengkelkan, yang benar tetapi benar beb, yang salah tetap salah beb, yang tak dapat bezakan benar dan salah macam ko ni dah kategori tongong (tolol + bengong) mungkin juga bongang (bodoh + bangang), sebabnya taksub melampau, sedarlah diri.

Anonymous said...

Saya sebagai rakyat Malaysia amat berharap agar pihak berwajib dapat mengambil tindakan yg setimpal dgn kebiadapan binatang binatang ini terhadap lambang kedaulatan negara ini.

Mereka menghina, mencaci nista institusi kesultanan Melayu dan kerajaan kerajaan milik bangsa Melayu secara tidak langsung yg telah wujud dari seawal kerajaan langkasuka, kedah tua dan lain lain.

Ini wilayah nusantara. Kami tidak betah dgn perilaku biadap yg dibawa dari tanah besar cina dan tanah besar india.

Orang Melayu mcm binatang bernama Azmin Ali menjadi orang Melayu yg sudah tertanam dgn resam dari luar wilayah nusantara yg penuh dgn kiasu dan kiasi.

Celakalah Azmin Ali.
Celakalah Azmin Ali.
Celakalah Azmin Ali.

Amin...

Anonymous said...

Anonymous said...

Sila buat laporan polis dan dakwa dimahkamah "menghina raja2" ...

harap rahman kadir tak bawa budaya mamak hipokrit oppurtunis yang pelbagai wajah yang mencari keuntungan peribadi ... dulu golongan mamak ni giat dalam mic, kemudian umno ......

April 15, 2012 11:26 AM

------------------------------------

Begitu juga minta Anwar supaya bersumpah bahawa dia bukan homoseks dan pengamal seks bebas serta minta Nik Aziz tok guru politik dalam PAS mengimplementasikan hudud dengan menghukum Mahfuz Omar yang membuat fitnah kepad Dr. Rais Yatim kononnya Dr. Rais Yatim seorang perogol sedangkan Mahfuz Omar @ Mahfuz Bean tidak punya saksi lelaki beriman yang menyaksikan kejadian itu, malahan beliau juga tiada bukti DNA, bukti CCTV dan video pun tak ada, jadi sila dakwa Mahfuz Bean atas tuduhan Qazaf, itu pun kalau Nik Aziz memang jenis ulama sejatilah, kalau sekadat tok guru dan ulama politik, memang akan berdolak dalih si tua Nik Aziz ni dengan macam-macam helah untuk sokong puak asobiyah dia dalam PAS, kerana asobiyah akan membenarkan apa saja perbuatan sekutu hatta kezaliman dan penindasan pun boleh, itulah amalan PAS termasuk tok guru dan ulamak politiknya yang sanggup bersekongkol dengan pesalah seperti Mahfuz dan kuncu-kuncunya yang jelas buat kesalahan, bukan setakat nak hukum, nak nasihat pun tak dibuatnya oleh si tua Nik Aziz Terompah ni.

Amacam Nik Aziz, Hadi Awang, Nik Amar, dan para ulamak dan tok guru politik dalam PAS, ada berani ke nak tegakkan kebenaran? Pasal Anwar dah lama dah dia tak akan bersumpah punya, suruh tunjuk jam Omega pun dia tak berani tunjuk sebabnya dia mana ada jam Omega tu, dah ada dalam simpanan Datuk Eskay yang dijadikan bukti salah laku moral Anwar Pembontot Jantan dan Penyodok China Doll.

Berani kerana benar, takut kerana salah, ada berani ke PAS dan PKR sahut cabaran ini? PAS kata nak buat hudud, tapi bila puak dia buat salah tak dihukum pun, malahan tak dinasihatkan pun, tapi dijulang-julang pula bila buat kesalahan sedemikian, ini apa punya ajaran ni? Ajaran sesat kot, PAS = Parti Ajaran Sesat, syurga neraka pun sanggup dijanjikan, entah apalah punya ajaran, perosak masyarakat sajalah, inilah amalan Kitab Buku Jingga kitab sesat pegangan Penipu Rakyat, jauhilah perosak masyarakat seperti Penipu Rakyat dan bersama-samalah pihak kerajaan Barisan Nasional untuk membangunkan negara ini demi kemakmuran dan kesejahteraan kita semua.

Anonymous said...

PR mmg biadap n penipu....dulu depa yg gelarkan "Anwar Aljuburi" skrg depa jgk yg angkat sbg pemimpin depa....dulu haram, skrg halal. Munafik katakan...

Anonymous said...

Anonymous said...

Wahai Adam Adli dan pengikut nya..GUNA LAH HAK BERFIKIR SEBELUM GUNA HAK BERSUARA !!

April 15, 2012 3:18 PM

-------------------------------------

Adam Adli mana risau masa depan dia kerana Anwar dan kuncu-kuncu Anwar akan bantu dia, tapi masa depan mahasiswa yang diperdayakan oleh Adam Adli ini akan menjadi porak peranda kerana sudah ada rekod buruk, nak kerja pun payah kalau ada rekod buruk, lainlah kalau ada harta benda warisan ibu bapa yang tak habis dimakan selama berketurunan lamanya.

Kepada mahasiswa sekalian, terutama sekali anak penoreh getah, anak nelayan kecil, anak tukang cuci, anak jaga, anak orang susah dan yang bukannya nak orang berada sekalian, sedarlah diri, jangan terpedaya dengan janji manis dan provokasi menipu oleh Penipu Rakyat dan kuncu mereka seperti Adam Adli ini, mereka hanya nak peralatkan anda saja, masa depan anda akan hancur dan punah kalau terpedaya dengan puak perosak ini, lihatlah kepada mangsa-mangsa mereka sebelum ini, dibiarkan terkontang kanting, kalau dipenjarakan pun, mana ada dipedulikan oleh pimpinan Penipu Rakyat, sekadar ambil kesempatan mempolitikkan mereka dipenjarakan adalah, nak beri bantuan sara hidup anak bini mereka, langsung tak ada. Jelas Penipu Rakyat memang suka peralatkan orang untuk kepentingan mereka, dasar komunis seperti Penipu Rakyat memang tidak boleh dipercayai, sedarlah mahasiswa sekalian, jauhi komunis seperti Penipu Rakyat dan bersama-samalah dengan kerajaan Barisan Nasional dalam membangunkan negara ini untuk kebajikan anda dan generasi mendatang. Berani kerana benar, takut kerana salah.

Anonymous said...

BETUL KA ... MEREKA PERSENDA RAJA2 MELAYU TU...........?

JANGAN PAKAI 'AGAK & TOHMAH' SAJA.. KEMUDIAN SEBAR 'RACUN' FITNAH ...............


Hadis yg diambil dari blog-akuislam:

Rasulullah SAW bersabda bermaksud: “Adakah kamu semua mengetahui apakah ghibah (mengumpat)? Sahabat menjawab: Allah dan Rasul-Nya lebih mengetahui. Lalu Baginda meneruskan sabdanya: Kamu berkata mengenai saudara kamu perkara yang tidak disenanginya. Lalu ditanya oleh seorang sahabat: Walaupun saya berkata perkara yang benar-benar berlaku pada dirinya?’ Rasulullah bersabda lanjut: “Jika kamu berkata mengenai perkara yang benar-benar berlaku pada dirinya bererti kamu mengumpatnya, jika perkara yang tidak berlaku pada dirinya bererti kamu memfitnahnya.” (Hadis riwayat Abu Hurairah)

“Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

kredit: http://akuislam.com/blog/renungan/fitnah-adakah-kita-sebahagian-daripadanya/#ixzz1s7Lemt2d

Anonymous said...

Tahniah paklah..ini semua kau punya pasal lah...BN tumbang..negara beku tak boleh bergerak sebab semua berpolitik..BN kini dok bertahan..tahan bawa rebah..

Anonymous said...

bongok mu ne.da x nk lyan npe sbuk bc n komen.bc haramkah daily udah la.x mintk puak mu bc pon.x heran klu mu x cy.mmg dsar ati itam.y pmimpin mu jew mu pcy wlau trang2 mragui.jnji nk trun myak ko bleh pcy.jnji hpus ptptn bleh pcy.jnji brgurh bleh pcy.lp jnji 16 sept?ksian ngatx kbodohan y mlampau ko ne.mmbabi buta tuli pekak badak.huhu

Anonymous said...

jika perkara sebegini dikatakan'hearsay' oleh puak laknat PR, bagaimana dgn kes PM dutuduh pelbagai fitnah oleh anwar? tanpa bukti tanpa fakta sah!

jika DR Rahman ini dikata mamak, bagaimana pula dgn puluhan mamak sebagai YB dlm pakatan? Xavier itu siapa? karpal? nampaknya para siamang dlm PR hanya tahu menyalak tanpa guna otak! !!

eXception said...

Kita TUNGGUUUUUU!!! Suruhanjaya Siasatan Di Raja akan ditubuhkan!! Kita lihat SIAPA YANG KENA??

Menjawab Isu Kubur 1 Malaysia Di Pekan

Anonymous said...

memang kurang ajar pun azmin laki bini. tapi PM pun lembik la sangat, tak akan bertindak kes macam ni. sepatutnya orang PKR ni dilanyak betul betul supaya tau langit tinggi rendah.

Langsi said...

Aku paste komen ni dulu...takdan nak layan kemaruk puak2 UMNgOk Be-eNd yg terlebih daging LEMBU NFC ni.....! baca hat ni dolu.

Tak hormat kat Raja2...??? Betol kate MahaFIRAUN, Melayu UMNgOk Be-eNd mudah lupa!

Sape yg menghapuskan kuasa Raja2...MahaZALIM!
Sape yg pinda perlembagaan tarik kuasa Raja2...MahaFIRAUN!
Sape yg memalukan Raja2...MahaTAIK!

Buka balik sejarah...
Sape melantik Sultan Kelantan bawah pokok ceri?
Sape punya angkara hingga Sultan Perak bernazar taknak potong janggut?
Sape bawak pelari anak Sultan sampai kawin kat Siam?

Banyak lagi.....kalo aku listkan sume mahu bengkak jari aku dibuatnya!

UMNgOk...UMNgOk... mcm ni la gayenye! Dolu-dolu dok bergantung kat BONTOT SayFool... gagal, terpalit taik SayFool kat muka.

Bila dah dekat nak mampus...cube nak bergayut kat belakang Raja2 plak, belajo dari Hasan Akidah ke?

Sian aku tengok... LEMBU NFC Kak Ijat (National FeedTheLord Corruption) pun tak seBAGHAL mcm puak2 UMNgOk Be-eNd ni. BAHLOL and TOLOL ropenye puak2 UMNgOk Be-eNd ni....mangkuk tingkat bukan, mangkuk hayun pun bukan. Mangkuk tingkat berhayun ropenye!

Muahahahahahahaha....ABU - Asalkan Bukan UMNgOk

Langsi said...

GAP gerenti tak berteloq nak publish komen ni.....!!!

Part 1

Senarai Kebiadaban Umno Terhadap Raja-Raja Melayu:

Sah, pemimpin Umno layak untuk menerima anugerah terbaik dalam festival filem drama politik Malaysia. Contohnya Umno yang sesak nafas dan tidak cukup oksigen untuk bernafas, maka cuba memanjangkan talian sampai ke pagar istana.
Mereka cuba memainkan sentimen bahawa sekarang ada pihak yang hendak menggugat Raja-Raja Melayu. Tindakan Umno sama seperti pepatah Arab yang mengatakan “dia pukul aku, dia menangis, dia maki aku maka dia mengadu orang yang maki dia”.

Sebenarnya pemimpin Umno silap, bahawa sejarah tidak boleh menipu, walaupun pemimpin Umno kaki penipu dan putar alam dalam isu Raja-Raja Melayu. Di bawah ini sebagai bukti yang menghina Raja-Raja Melayu ialah pemimpin Umno.

1. Pengasas Umno, Datuk Onn Jaafar dibuang daripada Istana Johor pada tahun 1920 dan membawa diri ke Singapura kerana kritik Sultan atas isu harta.

2. Tahun 1974, Tan Sri Ghazali Jawi (bapa Datuk Seri Tajol Rosli) yang tidak mahu meletak jawatan Menteri Besar Perak, walaupun perjanjian asal dia hanya hendak pegang dua tahun sahaja. Apabila sampai masanya dia tidak mahu lepas jawatan. Sultan Idris murka dan bernazar tidak mahu cukur jambang, selagi Ghazali Jawi tidak mahu letak jawatan. Bukankah ini derhaka namanya? Tiba-tiba Datuk Seri Tajol Rosli kata Umno tidak pernah derhaka tidak pernah ucap macam Nizar.(UM 12/2/09). Tindakan bapanya kepada Sultan Perak apa pula maknanya.

3. Begitu juga pada tahun 1979 kes Datuk Rahim Bakar bekas Menteri Besar Pahang yang berselisih dengan Sultan Pahang. Media pro Umno mengkritik sultan secara terbuka.

4. 1983 Umno hendak meminda supaya kuasa Yang di-Pertuan Agong mengenai pengistiharan darurat dikurangkan maka Umno membelasah Raja-Raja Melayu kerana menolak cadangan tersebut.

5.P ada tahun 1991 dalam Persidangan Agung Umno, Sultan Kelantan dihentam secara terbuka kerana menyebabkan Umno kalah di Kelantan.

6. Dalam Persidangan Agung Umno juga, perwakilan Umno meminta harta raja disiasat. Berita ini dilaporkan oleh Utusan Malaysia muka surat depan. Apakah ini bukan derhaka?

7. Satu demonstrasi dan hantar memorandum kepada Sultan Kelantan telah dibuat oleh pemimpin Umno Kelantan. Kenapa FRU tidak tembak gas? Apakah ini bukan derhaka namanya?

8. Pada 18 Januari 1993, Pindaan Perlembagaan Persekutuan yang membolehkan raja dibawa ke mahkamah. Apabila Raja-Raja Melayu minta tangguh pindaan ini, maka media mengkritik secara terbuka salah laku raja. (BH 19/1/1993)

9. Beberapa siri rapat umum haram Umno di Alor Setar, Bagan Datoh, Seremban, Batu Pahat dan Melaka untuk menunjuk sokongan pada Tun Mahathir dan mengecam Raja-Raja Melayu.

10. Sebab itu Ku Li dengan sinis menyatakan “Mana satukah yang lebih merbahaya Pindaaan 1993 atau tindakan rakyat tidak menunjukkan hormat pada Sultan Perak pada 6/2/09. Ku Li tidak bersetuju dengan tindakan Karpal saman Sultan Perak, tetapi beliau menyatakan Karpal membuat suatu perkara yang dibenarkan oleh perlembagaan yang pemimpin Umno yang beri laluan pada tahun 1993. (Star On Line 17/2/09). Tiba-tiba sekarang Umno pula menjerit marah kepada Karpal. Sepatutnya orang Umno kena buat demo depan pejabat Umno. Saya yakin hak yang pergi demo itu memang zero IQ, yang tidak sedar bahawa pemimpin merekalah yang menjatuhkan martabat raja sehingga boleh dibawa ke mahkamah.

Langsi said...

GAP gerenti tak berbelalai nak publishkan hat ni jugak.....!!!!!

Part 2

11. Peristiwa pertabalan Tengku Ibrahim Petra untuk mengganti Sutan Ismail Petra pada 29 April 1993 di Ketereh Kelantan oleh Datuk Annuar Musa. Ini lagi memalukan, apakah ini bukan derhaka atau kurang ajar namanya? Budaya mana pemimpin umno ambil?

12. Kenyataan biadab Shahidan Kasim, bekas MB Perlis mengatakan “Sultan Kelantan sekarang tidak layak menduduki takhta dia ada bukti” (BH 11 Jun 1993.)

13. Datuk Mohd Taib kata Nizar derhaka. Dia lupakah yang dia bawa lari Ku Yah (puteri Sultan Selangor kahwin lari sampai Sultan murka). Apakah ini bukan derhaka?

14. 23 daripada 24 Adun BN Terengganu ugut boikot angkat sumpah Datuk Ahmad Said selepas pilihan raya umum 2008. Mereka buat kenyataan terbuka menyanggah pihak istana dan mahu Idris Jusoh juga jadi MB Terengganu. Manakala penyokong Umno pula mengatakan sultan binatang. Kenapa polis tidak tangkap mereka yang demo dan hina sultan? Apakah pihak polis buta sampai tidak tahu siapa yang pegang kain rentang yang menghina sultan sebagai binatang? Kenapa polis boleh tangkap mereka yang demo di depan Istana Kuala Kangsar pada 6 Feb 2009.

15. Datuk Seri Shahidan Kassim boikot perlantikan Dr Mohd Isa Sabu sebagai MB Perlis. Bukankah ini derhaka namanya?

16. Tan Sri Rahim Tamby Chik sewaktu menjadi Ketua Menteri Melaka meminta supaya amalan panggilan ‘patik’ yang digunakan sewaktu berkomunikasi dengan sultan dihentikan, memadai dengan hanya menyatakan ‘saya tuanku’. BH 3/2/1993. Ini ungkapan yang biadab dan derhaka kepada Raja Melayu.

17. Datuk Zahid Hamidi ketika menjadi ketua pemuda Umno mencabar supaya Sultan Kelantan, Sultan Ismail Petra turun takhta kerana beliau bukan waris yang sah (BH 11/2/1993). Ini sikap biadab yang ditunjukkan oleh Zahid Hamidi terhadap sultan yang cuba campur tangan soal pelantikan Raja-Raja Melayu.

Banyak kenyataan yang berupa penghinaan kepada Raja-Raja Melayu ketika pemimpin Umno bergaduh dengan Raja-Raja Melayu. Dr Mahathir mengatakan Raja tidak henti meminta daripada kerajaan BH 30/1/1993.

Berita Harian pada 23/1/1993 mengaibkan mendedahkan pesta arak di majllis sultan dan membawa perempuan cantik kadang-kadang lapan orang.

Sekarang jelas siapa derhaka dan tidak hormat Raja. Siapakah penderhaka sebenarnya di negara ini? Jawabnya tentulah pemimpin Umno. Pemimpin Umno hanya menggunakan istana untuk talian hayat mereka sahaja. Mereka bukan jujur, merekalah yang menjatuhkan martabat Raja-Raja Melayu.

Oleh Idris Ahmad - HarakahDailyN'N: Itu baru hina Raja2 Melayu yang Pemimpin UMNO hina Islam pulak lagi banyak....Hina Hukum Allah lagi besar dosanya melebihi segala-galanya........

Anonymous said...

Kalu kena tang batang idung dia orang...PGay, DAPigs & amPAS kata sumenya pitenoh,mengumpat,mengaibkan belaka-laka.

Kalu mengenakan batang idung orang...monyet2 tuh kata betol,fvckta,sahih walau tanpa bukti sebenar-benarnya!!!

Dasar:
Bodoh X leh diajar.
Bahlol X leh diikut.

Anonymous said...

trima hakikat lah bedol..kini puak2 tu akan berhati2 bila bercakap...termasuklah yg dah gigit polis, yg dah langgar askar, yg dah hina Agong tu..babi punya olang..dulu wa bangga ada cina dok puja anwar..ropa2 ini cina xboleh pakai..

Jawajohor said...

ANWAR ALJUBURI
AZMIN ALBINATANGI
TIAN CUA ALBABIII

Anonymous said...

Kamalanathan mengesahkan kenyataan rahman kadir?Pelik!kamalanathan pun ada tengok dan dengar ker?macam borang lak perlu pengesahan.Udah-udah le tu.

Anonymous said...

Suruhanjaya Diraja akan dilaksanakan, bongkar habis-habisan dan keluarkan segala bukti, saya tahu banyak camera tersembunyi ketika majlis tersebut berlangsung. ..

dlm satu segi, perbuatan dan sikap Yang BiadaB anjing2 pakatan ini tlh mendatangkan undi kepada BN, menjadi satu masalah kpd puak Pakatan!

Anonymous said...

Langsi..

Yg sokong undi time pindaan perlemagaan 1993 tu bukan termasuk PAS ke?Cuma S46 saja yg undi bantah di Parlimen

Bukankah Anwar Ibrahim yg sokong sama?

Kelantan tahun 2001 pun pinda perlembagaan had kuasa Sultan.

Tu tak termasuk tak lawat Sultan masa tgh sakit,dan mcm2 lagi spt pendedahan Kickdefella.

Langsi....jgn buat2 tak nampak la brader..PAS mmg tak suka Raja seab UMNO lahir di Istana Johor.

Anonymous said...

"Kamalanathan mengesahkan kenyataan rahman kadir?Pelik!kamalanathan pun ada tengok dan dengar ker?macam borang lak perlu pengesahan.Udah-udah le tu."

Pelik aku dengan puak2 Pakatan ni.. Kalau takde org kata mmg jadi..dia kata bohong,bila ada org sahkan jadi..dia kata mcm borg plak..apa punya pemikiran.

Ada yg tak cerdik ckp, kenapa takde rakaman.. weii.. ni majlis raja2, ada protokol, kalau pegawai bertugas main tangkap benda ikut suka hati tanpa izin, next time tak boleh masuk,kena ban..

Ini pun DrRahman ni enggan ulas pjg...gerenti bos katsepital suruh shut up..

Kalau x..habis kena rebus Azmin,TianChua semua

Anonymous said...

Langsi..hang dok merapu apa? Aljuburi yg dok derhaka pada Allah, hang redha ka...

Anonymous said...

Bravo Doktor Rahman Kadir!!! Anda berani mendedahkan perkara ini. Jangan dihiraukan salakan dan lolongan golongan tak reti berterimakasih tu... mereka menyalak dan melolong sebab takutkan sesuatu... iaitu mereka takutkan KEBENARAN... macam nampak hantu!!! tak mustahil kalau mereka dan penyokong mereka melakukan perkara sebegini... sedangkan berbaring atas jalanraya pun mereka sanggup... inikan pula hanya bermodalkan suara dan air liur...
so, kesimpulannya: DAP+PKR+PAS=BANGANG

Anonymous said...

Hanya melayu yang bertaraf binatang saja yang sanggup menyokong PKR (Pengkhinat Kepada Rakyat)

Anonymous said...

tepuk tangan langsi memang pandai copy n paste...horayyy horayyy

MAKA dengan segala bukti2 di atas adakah langsi cuba mengatakan adalah tidak salah mereka pulak menghina sultan2????

Anonymous said...

Langsi said...kenapa komen awak semua ciplak dari harakah cerita rekaan tak ada gan bukti langsung ... begap giler lah dia ni
awak makan apa nasi kerr taik boddoh di abis2kan kenapa dari zaman mula awak tercikta sampai la ni makanan awak fitnah jerrr
jenis manusia apa awak ni buat cerita tak pernak nak logik.. saya tak pernah dengar pun sejarah yang awak ciplak dari harakah tuuu.. hanya pembaca pembaca harakah jerr yang tahu awak kena tipu gan harakah ekkkkk bodoh boyol laaa awak niiii ... dulu hasan ali pun percaya citer awak tuu tapi cuba tanya sekarang ... dulu ibrahim ali pun caya zulkifili nordin pun caya bayak lagi cuba awak tanya dia sekarang saya berani cakap dia mesti geleng pala punya awak tahu sebab nya sebab akbar harakah wartawan nya semua fikir duit masuk jerr .. soal kebenaran nya tolak tepi .. percaya tak percaya tepuk dada tanya selera